Oferta
Wykonywana jest zazwyczaj u niemowląt i dzieci poniżej 2 r.ż. Ma charakter jednorazowy bądź okresowy (np. raz na pół roku). Trwa 50 minut. Zawiera elementy bezpośredniej pracy z dzieckiem, ale równie ważny jest wywiad z opiekunami oraz podsumowanie obserwacji.
Wykonywana jest, gdy dziecko przejawia cechy wybiórczości pokarmowej. Polega na ocenie diety dziecka poprzez wypełnienie przez opiekuna odpowiednich formularzy, wyznaczenie celów, a następnie wprowadzenie działań mających na celu urozmaicenie diety. Czas trwania 50 minut.
Wykonywana jest, gdy pacjent ma niewyraźną artykulację lub występują wady w zakresie budowy lub funkcji w obszarze orofacjalnym albo potrzebuje opinii logopedycznej w określonym celu. Czas trwania 50 minut. Diagnoza może mieć charakter jednorazowy lub konsultacyjny i zazwyczaj jest poprzedzona wypełnianiem wywiadu logopedycznego, a kończy się podsumowującą rozmową z opiekunem pacjenta lub z pacjentem.
Wykonywana jest, gdy pacjent ma złożone problemy w zakresie mowy czy komunikacji. Jest to cykl kilku spotkań, po 50 minut. Diagnoza jest poprzedzona wywiadem logopedycznym, a kończy się podsumowującą rozmową z rodzicem/opiekunem dziecka (jeśli dotyczy dziecka) i wydaniem stosownej opinii neurologopedycznej (koszt wydania opinii neurologopedycznej jest wliczony w cenę terapii).
Wykonywana jest dla dzieci powyżej 4 roku życia (uproszczona), dzieci starszych, młodzieży i dorosłych (standardowa). Diagnoza ta jest wykonywana na platformie APD Medical i wymaga współpracy ze strony pacjenta w zakresie wykonywania poleceń, powtarzania słów i zdań. Przeprowadzenie diagnozy wymaga dostarczenia aktualnych badań słuchu. Diagnoza składa się z części ankietowej, części pracy w słuchawkach oraz z rozmowy podsumowującej. Czas trwania maksymalnie 2 godziny. Zakończona jest pisemną opinią. Zakres zadań do Aktywnego Treningu Słuchowego Neuroflow jest dobierany indywidualnie według wskazań diagnozy. Pomiędzy kolejnymi etapami treningów słuchowych są wykonywane rediagnozy.
Wykonywana jest u pacjentów mających złożony problem z mową (szczególnie u osób z niepełnosprawnościami). Diagnoza ma wiele składowych dostosowanych do potrzeb konkretnego pacjenta. Czas trwania diagnozy jest zindywidualizowany i powinien być przeprowadzany w różnych porach dnia, przy różnych warunkach psychofizycznych. Czasem wykorzystuje się filmy. Diagnoza powinna składać się z przynajmniej 4 spotkań po 50 minut każde.
Wykonywana jest u dzieci powyżej 7 roku życia, starszych dzieci, młodzieży i dorosłych. Diagnoza jest wykonywana wg założeń Metody Strukturalnej na KOCP. Zazwyczaj trwa 50 minut. Zakończona jest pisemną opinią i planem terapii.
Prowadzona jest w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na poprawę artykulacji. Metody pracy dobierane są do potrzeb pacjenta i stopniowo odpowiednio modyfikowane. Mogą być tu zawarte elementy terapii manualnej, ćwiczeń miofunkcjonalnych lub praca nad poszczególnymi głoskami. Może trwać 35 minut lub 50 minut.
Prowadzona jest w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na poprawę funkcjonowania pacjenta w zakresie komunikacji bądź artykulacji. Metody pracy dobierane są do potrzeb pacjenta: mogą być tam zawarte elementy pracy manualnej w obszarze ustno-twarzowym, kinesiotapingu logopedycznego i masażu logopedycznego. Czas trwania 50 min.
Prowadzona jest, po wykonaniu diagnozy pod kątem AAC, w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na wykorzystywanie istniejącego systemu do komunikacji wspomagającej/alternatywnej bądź celowo stworzonych narzędzi skorelowanych z indywidualnym systemem użytkownika. Wykorzystujemy tutaj zabawy i zabawki w różnych wersjach dostosowanych do konkretnej sytuacji. Może trwać 35 minut lub 50 minut.
Prowadzona jest dla pacjentów, którzy mają takie zalecenia wynikające z wcześniejszej diagnozy. Po wykupieniu indywidualnego pakietu terapeutycznego można wykonywać ją 1-3 razy w tygodniu przez okres około 8 tygodni. Czas takiego pojedynczego treningu wynosi około 35 min.
Wprowadzona jest, gdy wcześniejsza konsultacja w tej sprawie potwierdzi taką potrzebę. Są to cykliczne zajęcia i zwykle trwają 35 minut. Spotkania mają charakter instruktażowy i wymagana jest praca w domu z dzieckiem. Spotkania są nastawione na oswajanie z sytuacją jedzenia i pozbawione elementów nakłaniania czy przymusu. Są odpowiednie dla dzieci przejawiających zachowania lękowe.
Indywidualny System do Komunikacji (ISK) wykonuje się dla osoby ze złożonymi problemami w komunikacji. ISK wykonuje się na podstawie diagnozy pod kątem wprowadzania AAC i jest oparty o odpowiednie symbole, słowa bądź pomoce AAC. Jest to proces bardzo zindywidualizowany, złożony i rozciągnięty w czasie, a kończy się opracowaniem przez terapeutę systemu do komunikacji przeznaczonego dla konkretnego pacjenta. Możliwe jest tworzenie rozwiązań do komunikowania się w systemach Mówik, PECS, Boardmaker, OpenSymbols, Coughdrop, na komunikatory (Grid, Mówik), w matrycach PODD.
Wykonywana jest w sytuacji kompensacji mięśniowych w obszarze ustno-twarzowym. Terapeuta ocenia stan mięśniowy w tym obrębie i normalizuje go. Często jest elementem terapii neurologopedycznej.
Wykonywany jest w celu normalizowania napięcia mięśniowego w obrębie orofacjalnym. Masaż może być mobilizujący mięśnie do pracy bądź rozluźniający. Może być elementem terapii neurologopedycznej lub logopedycznej. Może też być wykonywany w formie instruktażu dla rodzica.
Wykonywany jest w celu utrwalania i przedłużenia efektów pracy manualnej terapeuty. Ma określone cele w zakresie pracy mięśniowej pacjenta. Polega na oklejeniu pacjenta specjalnymi plastrami na czas od 1-7 dni. Jest elementem terapii neurologopedycznej i w przypadku użycia tej metody terapii doliczana jest dodatkowa opłata
Dokument, w którym są zawarte obserwacje i wyniki z przeprowadzonych diagnoz. Do diagnozy neurologopedycznej, diagnozy przetwarzania słuchowego, diagnozy czytania i pisania oraz do diagnozy pod kątem wprowadzenia AAC jest dołączona w pakiecie. Po diagnozie logopedycznej wydawana jest na prośbę pacjenta lub opiekuna z adodatkową opłatą.
Wykonywana jest zazwyczaj u niemowląt i dzieci poniżej 2 r.ż. Ma charakter jednorazowy bądź okresowy (np. raz na pół roku). Trwa 50 minut. Zawiera elementy bezpośredniej pracy z dzieckiem, ale równie ważny jest wywiad z opiekunami oraz podsumowanie obserwacji.
Wykonywana jest, gdy dziecko przejawia cechy wybiórczości pokarmowej. Polega na ocenie diety dziecka poprzez wypełnienie przez opiekuna odpowiednich formularzy, wyznaczenie celów, a następnie wprowadzenie działań mających na celu urozmaicenie diety. Czas trwania 50 minut.
Wykonywana jest, gdy pacjent ma niewyraźną artykulację lub występują wady w zakresie budowy lub funkcji w obszarze orofacjalnym albo potrzebuje opinii logopedycznej w określonym celu. Czas trwania 50 minut. Diagnoza może mieć charakter jednorazowy lub konsultacyjny i zazwyczaj jest poprzedzona wypełnianiem wywiadu logopedycznego, a kończy się podsumowującą rozmową z opiekunem pacjenta lub z pacjentem.
Wykonywana jest, gdy pacjent ma złożone problemy w zakresie mowy czy komunikacji. Jest to cykl kilku spotkań, po 50 minut. Diagnoza jest poprzedzona wywiadem logopedycznym, a kończy się podsumowującą rozmową z rodzicem/opiekunem dziecka (jeśli dotyczy dziecka) i wydaniem stosownej opinii neurologopedycznej (koszt wydania opinii neurologopedycznej jest wliczony w cenę terapii).
Wykonywana jest dla dzieci powyżej 4 roku życia (uproszczona), dzieci starszych, młodzieży i dorosłych (standardowa). Diagnoza ta jest wykonywana na platformie APD Medical i wymaga współpracy ze strony pacjenta w zakresie wykonywania poleceń, powtarzania słów i zdań. Przeprowadzenie diagnozy wymaga dostarczenia aktualnych badań słuchu. Diagnoza składa się z części ankietowej, części pracy w słuchawkach oraz z rozmowy podsumowującej. Czas trwania maksymalnie 2 godziny. Zakończona jest pisemną opinią. Zakres zadań do Aktywnego Treningu Słuchowego Neuroflow jest dobierany indywidualnie według wskazań diagnozy. Pomiędzy kolejnymi etapami treningów słuchowych są wykonywane rediagnozy.
Wykonywana jest u pacjentów mających złożony problem z mową (szczególnie u osób z niepełnosprawnościami). Diagnoza ma wiele składowych dostosowanych do potrzeb konkretnego pacjenta. Czas trwania diagnozy jest zindywidualizowany i powinien być przeprowadzany w różnych porach dnia, przy różnych warunkach psychofizycznych. Czasem wykorzystuje się filmy. Diagnoza powinna składać się z przynajmniej 4 spotkań po 50 minut każde.
Wykonywana jest u dzieci powyżej 7 roku życia, starszych dzieci, młodzieży i dorosłych. Diagnoza jest wykonywana wg założeń Metody Strukturalnej na KOCP. Zazwyczaj trwa 50 minut. Zakończona jest pisemną opinią i planem terapii.
Prowadzona jest w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na poprawę artykulacji. Metody pracy dobierane są do potrzeb pacjenta i stopniowo odpowiednio modyfikowane. Mogą być tu zawarte elementy terapii manualnej, ćwiczeń miofunkcjonalnych lub praca nad poszczególnymi głoskami. Może trwać 35 minut lub 50 minut.
Prowadzona jest w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na poprawę funkcjonowania pacjenta w zakresie komunikacji bądź artykulacji. Metody pracy dobierane są do potrzeb pacjenta: mogą być tam zawarte elementy pracy manualnej w obszarze ustno-twarzowym, kinesiotapingu logopedycznego i masażu logopedycznego. Czas trwania 50 min.
Prowadzona jest, po wykonaniu diagnozy pod kątem AAC, w formie cyklicznych zajęć i ukierunkowana na wykorzystywanie istniejącego systemu do komunikacji wspomagającej/alternatywnej bądź celowo stworzonych narzędzi skorelowanych z indywidualnym systemem użytkownika. Wykorzystujemy tutaj zabawy i zabawki w różnych wersjach dostosowanych do konkretnej sytuacji. Może trwać 35 minut lub 50 minut.
Prowadzona jest dla pacjentów, którzy mają takie zalecenia wynikające z wcześniejszej diagnozy. Po wykupieniu indywidualnego pakietu terapeutycznego można wykonywać ją 1-3 razy w tygodniu przez okres około 8 tygodni. Czas takiego pojedynczego treningu wynosi około 35 min.
Wprowadzona jest, gdy wcześniejsza konsultacja w tej sprawie potwierdzi taką potrzebę. Są to cykliczne zajęcia i zwykle trwają 35 minut. Spotkania mają charakter instruktażowy i wymagana jest praca w domu z dzieckiem. Spotkania są nastawione na oswajanie z sytuacją jedzenia i pozbawione elementów nakłaniania czy przymusu. Są odpowiednie dla dzieci przejawiających zachowania lękowe.
Indywidualny System do Komunikacji (ISK) wykonuje się dla osoby ze złożonymi problemami w komunikacji. ISK wykonuje się na podstawie diagnozy pod kątem wprowadzania AAC i jest oparty o odpowiednie symbole, słowa bądź pomoce AAC. Jest to proces bardzo zindywidualizowany, złożony i rozciągnięty w czasie, a kończy się opracowaniem przez terapeutę systemu do komunikacji przeznaczonego dla konkretnego pacjenta. Możliwe jest tworzenie rozwiązań do komunikowania się w systemach Mówik, PECS, Boardmaker, OpenSymbols, Coughdrop, na komunikatory (Grid, Mówik), w matrycach PODD.
Wykonywana jest w sytuacji kompensacji mięśniowych w obszarze ustno-twarzowym. Terapeuta ocenia stan mięśniowy w tym obrębie i normalizuje go. Często jest elementem terapii neurologopedycznej.
Wykonywany jest w celu normalizowania napięcia mięśniowego w obrębie orofacjalnym. Masaż może być mobilizujący mięśnie do pracy bądź rozluźniający. Może być elementem terapii neurologopedycznej lub logopedycznej. Może też być wykonywany w formie instruktażu dla rodzica.
Wykonywany jest w celu utrwalania i przedłużenia efektów pracy manualnej terapeuty. Ma określone cele w zakresie pracy mięśniowej pacjenta. Polega na oklejeniu pacjenta specjalnymi plastrami na czas od 1-7 dni. Jest elementem terapii neurologopedycznej i w przypadku użycia tej metody terapii doliczana jest dodatkowa opłata
Dokument, w którym są zawarte obserwacje i wyniki z przeprowadzonych diagnoz. Do diagnozy neurologopedycznej, diagnozy przetwarzania słuchowego, diagnozy czytania i pisania oraz do diagnozy pod kątem wprowadzenia AAC jest dołączona w pakiecie. Po diagnozie logopedycznej wydawana jest na prośbę pacjenta lub opiekuna z adodatkową opłatą.