Agata Kamińska-Górna
Właścicielka Gabinetu terapii logopedycznej „ArtykulAACja”. Logopeda certyfikowany (PZL) i neurologopeda, terapeuta AAC, provider metody terapii słuchowej ATS Neuroflow. Jeśli jest taka potrzeba, w swojej pracy stosuje kinesiotaping logopedyczny, masaż logopedyczny, autorsko opracowane elementy treningu jedzenia.
Ukończyła 5-letnie studia na Uniwersytecie Warszawskim, na kierunku filologia polska ze specjalnością logopedia, a następnie 2-letnie studia podyplomowe z zakresu neurologopedii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła w sumie kilkadziesiąt specjalistycznych kursów i szkoleń:
- (2006) Kinezjologia Edukacyjna Brain Gym Metody Dennisona
- (2006) Certificate of Completion Brain Gym
- (2006) Logarytmika – Warsztaty
- (2010) Trening umiejętności społecznych w rehabilitacji psychiatrycznej
- (2010) Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
- (2010) AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
- (2010) Nowe metody terapii logopedycznej w świetle badań nad mózgiem
- (2011) Strategie postępowania logopedycznego
- (2013) Certificate Picture Exchange Communication System (PECS)
- (2013) Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
- (2014) Usprawnianie dzieci z uszkodzeniami centralnego układu nerwowego
- (2015) Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych umysłowo i motorycznie
- (2015) Doświadczenie świata, interakcja, sprawczość. Technologia wspomagająca w salach doświadczania świata
- (2015) Baby led-weaning w żywieniu niemowląt
- (2016) Certificate K-Taping Therapist
- (2018) Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne
- (2018) Diagnoza audiologiczna dziecka z zaburzeniami słuchu – podejście praktyczne
- (2018) Metody badań słuchu oraz interpretacja na potrzeby dalszego postępowania terapeutycznego
- (2018) Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustnotwarzowego w ujęciu ortodontycznoneurologopedycznym
- (2019) ARFID – od zabawy do jedzenia
- (2019) Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo
- (2019) Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego Metodą Neuroflow. Aktywny Trening Słuchowy Provider metody Neuroflow ATS
- (2019) Interdyscyplinarność w logopedii
- (2019) Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia się
- (2019) Współpraca logopeda-fizjoterapeuta-lekarz w kompleksowym leczeniu dysfunkcji w układzie orofacjalnym
- (2020) Mózgowe porażenie dziecięce – usprawnianie neurologopedyczne w oparciu o najnowsze badania nad rozwojem dziecka
- (2020) Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
- (2020) Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia
- (2020) Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia
- (2020) Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka
- (2020) Mowa bezdźwięczna – metodyka postępowania logopedycznego
- (2020) Wybiórczość pokarmowa i tworzenie łańcuchów pokarmowych
- (2021) Optymalizacja rozwojowa i stymulacja dzieci z ADHD
- (2021) Certyfikat Zawodowy Logopedy nr 012119/07/0201/2021
- (2021) Lęk w spectrum autyzmu. Jak go zmniejszać?
- (2021) Tympanometria
- (2021) Dynamika słyszenia i deficyty słuchowe
- (2021) AAC jako wsparcie mówienia
- (2022) Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii
- (2022) Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne
- (2022) Mam coś więcej do powiedzenia! Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN) z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
- (2022) Terapia małego dziecka z ASD – praktyczne wskazówki do pracy
- (2022) Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych alternatywnie. Jak rozwijać naukę jedzenia doustnego u dzieci karmionych przez sondę i gastrostomię odżywczą. Warsztat praktyczny
- (2022) Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną edukację
- (2023) Certyficate PODD (Pragmatic Organisation Dynamic Display)
- (2023) Ocena traktu ustno-twarzowego Mioterapia
- (2023) Stymulacja traktu ustno twarzowego
- (2023) Stymulacja traktu ustno twarzowego – moduł wędzidełkowy
- (2023) Metoda strukturalna czytania i pisania
I w dalszym ciągu się szkoli, bo ten zawód wymaga ciągłego uzupełniania wiedzy.
Od ponad 15 lat pracuje jako logopeda i neurologopeda, od dłuższego czasu skupia się na pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami (również z chorobami rzadkimi). Praca jest jej pasją, uwielbia odkrywać potencjał drzemiący w podopiecznych. Najważniejsze jest szukanie dróg do osiągnięcia celu, nawet tych nieoczywistych.